מה ההבדל בין קידום אתרים לקישורים ממומנים

קידום האתרים וקישורים ממומנים מהווים טכניקות חשובות לאספקת תנועה לאתר שלך.
מה הם בדיוק הטכניקות הללו ואך הם בדיוק עוזרות לעסק שלך?

קידום אתרים

האינטרנט הפך לאמצעי תקשורת באמצע שנות ה90. חברות נכחו שככל שהאינטרנט הופך לפופולרי יותר, שקיימות שיטות חדשות להכנסות לעסק שלך. בזמן הזה מנועי חיפוש הראשונים (NORTHERN LIGHT ו-ALTAVISTA) נהיו לכלים שגרתיים לחיפוש ברשת האינטרנט. מנועי החיפוש השונים פיתחו שיטות מתוחכמות למפתוח הרשת, שלא מפסיקה לצמוח.

בעלי האתרים הבינו שככל שהאתר שלהם ידורג במקום גבוה יותר בתוצאות חיפוש ספציפי, יהיה להם סיכוי טוב יותר להזרים תנועה לאתר שלהם. בגלל זה, בעלי האתרים השתמשו באותם אלגוריתמים שגם שימשו מנועי חיפוש וכך, בעצם, הפכו את האתר שלהם לרלוונטי יותר בתוצאות החיפוש, וכך האתר דורג במקום גבוה בתוצאות החיפוש. כאשר האלגורתימים השתנו, מקדמי האתרים שינו את הקוד באתרים ופיתחו אסטרטגיות חיצוניות, דרכם מנועי החיפוש יכירו אותם וימשיכו לשלוח גולשים לאתר שלהם.

אפשרי לפצל את תחום קידום האתרים לשני תחומי עבודה שונים. חלק, העוסק בגורמים בתוך האתר עצמו וחלק העוסק בגורמים חיצוניים. הגורמים הקשורים לאתר כוללים עבודה על מבנה, ניווט, העתקה, כותרת וקודים אחרים. גורמים חיצוניים נחשבים לחלק עיקרי בקמפיין. הם כוללים קישורים לאתרים רלוונטים, רישום בפורטלים ומדריכים, יחצנות אינטרנטית ועוד. בימים אלו הרבה אתרים מוצאים שמקדמי אתרים מביאים כ70% מהגולשים.

קישורים ממומנים

קישורים ממומנים מהווים שיטה להופעת האתר במקומות בולטים בתוצאות מנועי החיפוש ע"י תשלום למנוע החיפוש עצמם. רב מנועי החיפוש מפרידים את התוצאות הללו מהתוצאות המקוריות וממקמים אותם באיזור נפרד ומודגש. למרות שחלק ממנועי החיפוש מתחילים לטשטש את הגבולות, כמעט תמיד הקישורים הממומנים מופיעים בחלק העליון של העמוד ובטור הימני. אין זו הגזמה להגיד שתשלום עבור כל לחיצה על הקישור הממומן מהווה שיטת פרסום, הנמצאת עוד בחיתוליה. כ-GOTO (ואחריו OVERTURE ו-YAHOO) היו הראשונים בתחום. בסוף 1997, הרבה ממנתחי האינטרנט צחקו וחשבו שהרעיון של תשלום עבור מיקום באינדקס חיפוש הוא מגוחך ולא יעיל. מאז, התעשייה הזו התרחבה וכעת שוויה הוא 760 מיליון לירות סטרלינג לשנה בבריטניה לבדה. פרסום מקוון עכשיו מייצג בערך 8% מכלל הפרסום. אתרים רבים מריצים קמפיין של קישורים ממומנים ומרבית ההפניות אליהם אכן מגיעות מלחיצה על קישור.

קידום אתרים וקישורים ממומנים – הבדל בתפיסה

הדבר החשוב ביותר לזכור הוא שהשניים בעצם משלימים זה את זה. אין בעצם שם קונפליקט ביניהן, ושתי הטכניקות יצליחו יותר בשימוש משותף.

ההבדל העיקרי הוא בשיטת התמחור. בזמן שאתה משלם על כל לחיצה דרך הקישורים הממומנים, בקידום האתרים ההקלקות הן בחינם. לעומת זאת, להגיע לדרוג גבוה בתוצאות מנועי החיפוש דרך קידום אתרים מצריך הרבה יותר עבודה. מקום בולט במנועי החיפוש דרך קישורים ממומנים מצריך בעיקר כסף (הכמות תלוייה בתחרות באותו חיפוש), אך גם עבודה. שתי השיטות מצריכות עבודה קשה באיתור מילות המפתח לשם רכישת מושגים (קישורים ממומנים) ואופטומיזציה (קידום אתרים). יצירתיות בבחירת מושגים לרכישה (קישורים ממומנים) וקידוד שונה לעל עמוד באתר (קידום אתרים). שניהם צריכים להכתב למען פיתוי לקוחות. בקידום אתרים יש גם להתאים את הכותרות לשאילתות המבוקשות במנועי החיפוש.

קישורים ממומנים יכולים להיות גם מאופיינים כתמריצים לתנועה באתר מסויים. אם אתה מוכן לשלם, תוכל לרכוש מיקום גבוה בתוצאות חיפוש של מושג מסויים אותו בחרת. רכישת מיקום בתוצאות החיפוש לפי מושג ספציפי מקנה לך תנועה מספקת. במהרה תוכל להבחין בהגברת התנועה לאתר שלך.

קידום הוא תהליך איטי יותר, ולא תבחין בשינויים בתנועה בשלבים הראשונים, שכן קידום אתרים קשור יותר לאיכות האתר שלך והמבנה שלו.

קידום אתרים מעניק תוצאות ארוכות טווח, וכן התהליך זול יותר. ברגע שתפסיק את תהליך רכישת הקישורים הממומנים, התנועה תרד משמעותית. בקידום אתרים, לעומת זאת, התנועה תמשיך גם לאחר הפסקת התהליך, אף כי תצטרך לבדוק מידי פעם שהקמפיין ממשיך להתאים לאלגוריתמים של מנועי החיפוש.

גם קידום אתרים וגם קישורים ממומנים הן טכנולוגיות חדשות המתפתחות כדי להמשיך להתאים לשינויים בעולם המקוון. שתי הטכניקות הן כמעט חובה לתנועה מתמדת לאתר שלך וכך גם לשירותים ולמוצרים אותם אתה מספק.