ההבדל בין קידום אתרים לקישורים ממומנים

קידום אתרים נחשב לנושא החם ביותר ברשת, כאשר המילים המומחים PPC ו-CTC הפכו למטבע לשון כשמדברים על קמפיינים פרסומיים ושיווקיים באינטרנט. לפי הנתונים האחרונים, מהלכי קידום אתרים המבוצעים באופן עצמאי הוכחו בחלק מהמקרים כיותר יעילים וזולים מקמפיינים של קישורים ממומנים. אך מה הן בדיוק בדיוק הטכניקות הללו ואך הן עוזרות בפועל לעסק שלך?

אבולוציה של קידום אתרים

בשנים האחרונות הפך לאמצעי התקשורת המוביל בעולם. כבר באמצע שנות התשעים התחלנו להעביר מיילים וכיום אנחנו רואים שהדרך שעברנו היתה מהירה ומתוחכמת. למעשה, ככל שהאינטרנט הפך ליותר פופולארי, כך נוספו לארגז הכלים שלנו שיטות חדשות לקידום העסק ועלייה בדפדפן של מנועי החיפוש. כלים אלו מטרתן אחת היא: להגביר את כניסת הגולשים לאתר וליצור נוכחות בולטת יותר לאתר שלך בזירה הוירטואלית.

וכך, בזמן הזה מנועי חיפוש הראשונים: Northern Light ו-Altavista הפכו לכלים שיגרתיים לחיפוש ברשת האינטרנט, התפתחו גם מנועי חיפוש חדשים, שהציגו שיטות מתוחכמות למפתוח הרשת. במקביל הבינו בעלי האתרים שככל שהאתר שלהם ידורג במקום גבוה יותר בתוצאות חיפוש ספציפי, כך יהיה להם סיכוי טוב יותר להזרים תנועה לאתר שלם. התשובה שלהם למנועי החיפוש היתה שימוש באותם אלגוריתמים שהבנו את מנוע החיפוש -מהלך שהקנה להם יתרון עצום והקפיץ אותם למקום גבוה בתוצאות החיפוש.

אבל בעלי מנועי החיפוש לא נשארו חייבים. כאשר האלגורתימים השתנו, מקדמי האתרים שינו את הקוד באתרים ופיתחו אסטרטגיות חיצוניות, דרכם מנועי החיפוש יכירו אותם וימשיכו לשלוח גולשים לאתר שלהם. מנועי החיפוש המשיכו להתפתח -בעלי האתרים המשיכו לעקוב ורומן הזה ממשיך עד היום -כאשר במלניום "גוגל" הוא זה שמכתיב את הטון, בזכות כמות הגולשים העצומה שהוא מארח בשרתיו.

הבסיס לקידום אתרים -מבפנים ומחוץ

אפשר לפצל את תחום קידום האתרים לשני תחומי עבודה שונים: חלק העוסק בגורמים בתוך האתר עצמו וחלק העוסק בגורמים חיצוניים. הגורמים הקשורים לאתר כוללים עבודה על מבנה, ניווט, העתקה, כותרת וקודים אחרים. גורמים חיצוניים נחשבים לחלק עיקרי בקמפיין. הם כוללים קישורים לאתרים רלוונטים, רישום בפורטלים ומדריכים, יחצנות אינטרנטית ועוד. בימים אלו הרבה אתרים מוצאים שמקדמי אתרים מביאים כ-70% מהגולשים.

קישורים ממומנים

קישורים ממומנים מהווים שיטה להופעת האתר במקומות בולטים בתוצאות מנועי החיפוש על ידי תשלום למנוע החיפוש עצמם. רוב מנועי החיפוש מפרידים את התוצאות הללו מהתוצאות המקוריות וממקמים אותם באזור נפרד ומודגש. למרות שחלק ממנועי החיפוש מתחילים לטשטש את הגבולות, כמעט תמיד הקישורים הממומנים מופיעים בחלק העליון של העמוד ובטור הימני. אין זו הגזמה להגיד שתשלום עבור כל לחיצה על הקישור הממומן מהווה שיטת פרסום, הנמצאת עוד בחיתוליה – כאשר את החלוצים נמקד ב- Goto, Overture ו-Yahoo, שסללו את הדרך לבאים אחריהם.

בסוף 1997, הרבה ממנתחי האינטרנט צחקו וחשבו שהרעיון של תשלום עבור מיקום באינדקס חיפוש הוא מגוחך ולא יעיל. מאז, התעשייה הזו התרחבה וכעת שוויה הוא 760 מיליון לירות סטרלינג לשנה בבריטניה בלבד. פרסום מקוון עכשיו מייצג בערך 8% מכלל הפרסום, כאשר אתרים רבים מריצים קמפיין של קישורים ממומנים ומרבית ההפניות אליהם אכן מגיעות מלחיצה על קישור.

ההבדל בין קידום אתרים לקישורים ממומנים

הדבר החשוב ביותר לזכור, כשאנחנו מנסים להשוות בין קידום אתרים לתשלום עבור קישורים ממומנים, הוא שהשניים בעצם משלימים זה את זה. אין קונפליקט בין שתי השיטות – כאשר מי שרוצה ללכת על בטוח יכול לשלב שימוש משותף בשתיהן.

ההבדל העיקרי הוא בשיטת התמחור. בזמן שאתם משלמים על כל לחיצה דרך הקישורים הממומנים, בקידום האתרים ההקלקות הן בחינם. לעומת זאת, כדי להגיע לדרוג גבוה בתוצאות מנועי החיפוש דרך קידום אתרים יש צורך להשקיע עבודה רבה יותר.

מקום בולט במנועי החיפוש דרך קישורים ממומנים מצריך בעיקר כסף (הכמות תלויה בתחרות באותו חיפוש), אך גם עבודה. שתי השיטות מצריכות עבודה קשה באיתור מילות המפתח לשם רכישת מושגים (קישורים ממומנים) ואופטומיזציה (קידום אתרים). יצירתיות בבחירת מושגים לרכישה (קישורים ממומנים) וקידוד שונה לכל עמוד באתר (קידום אתרים) הן המפתח לתוצאות הטובות ביותר. בשתי הדרכים עליכם להתחשב להתאים את הכותרות לשאילתות המבוקשות במנועי החיפוש ולנסות לאפיין את דרישות הגולשים.

איפה תקבל תנועה גדולה יותר של גולשים?

קישורים ממומנים יכולים להיות מאופיינים כתמריצים לתנועה באתר מסוים. אם אתה מוכן לשלם, תוכל לרכוש מיקום גבוה בתוצאות חיפוש של מושג אותו בחרת. רכישת מיקום בתוצאות החיפוש לפי מושג ספציפי מקנה לך תנועה מספקת – ובמהרה תוכל להבחין בהגברת התנועה לאתר שלך. במקרה של קידום אתרים התהליך הוא איטי יותר, ובשלבים הראשונים ודאי לא תבחין בשינויים דרסטיים בתנועה באתר (שכן קידום אתרים קשור יותר לאיכות האתר שלך והמבנה שלו). עם זאת, בטווח הארוך התוצאה תהיה הרבה יותר משתלמת.

קידום אתרים מעניק תוצאות ארוכות טווח, ובסך הכל מסתכם בסכומים זולים יותר מבחירה בקישורים ממומנים.