חנות וירטואלית

אז מה זו בעצם חנות וירטואלית

חנות וירטואלית היא ניסיון למקסם את החשיפה של מוצר או שירות לקהל לקוחות הרחב שזמין ברשת האינטרנט. לחנות וירטואלית, שבנויה באופן יעיל ומנוהלת באופן אמין ונוח, ישנם יתרונות עצומים, שעשויים לסייע לעסקים קטנים להמריא. לא חסרות כיום דוגמאות לעסקים שמנהלים את כל המכירות שלהם דרך מסחר אלקטרוני.

הסיבות להצלחת חנות וירטואלית 

  1. מקסימום חשיפה: רבות נכתב על פוטנציאל המסחר ברשת האינטרנט. רק תחשבו על הכמות הבלתי מוגבלת של הלקוחות אליהם ניתן להגיע דרך הרשת.

  2. קליק אחד, ומכרנו: תחום חיפוש המידע השתנה ללא היכר עם כניסת המרחב הויראלי לחיינו, והפך לפשוט, נוח ויעיל יותר. חנות וירטואלית עושה את אותו הדבר לתהליך הקנייה עצמו, שהופך למהיר ופשוט.

  3. חיסכון בעלויות: להקים חנות וירטואלית כל אחד יכול. אין צורך לשכור עשרות מטרים מרובעים, לשלם ארנונה ולהחזיק עובדים וסוכני מכירות בשכר. כל מה שצריך זה אתר נוח להפעלה ותהליך המכירה מתבצע בנוחות ובמהירות. ההוצאות לא נעלמות, שכן יש לשכור איש מקצוע לבניית החנות, ולרכוש מערכת ניהול תוכן מקצועית, שתאפשר לנו ניהול נוח וקל של החנות. אולם למרות זאת החיסכון לעומת אופציות מכירה אחרות הוא עצום.

מה צריך כדי להקים חנות וירטואלית טובה?

קיימים מספר מרכיבים שיכולים לשפר את מרכיבה של חנות וירטואלית, אולם השורה התחתונה בתחום מסחר אלקטרוני, כמו בכל תחום מסחרי היא שורת הרווח. אז איך מגיעים לרווח מקסימאלי? הרווח שלנו תלוי במרכיבים רבים, שלא תמיד קשורים לחנות הוירטואלית עצמה, אולם ניהול נכון של החנות הוירטואלית עשוי בהחלט לסייע.

  • יצירת חווית קנייה נעימה תשפר את יחס הקונים- מבקרים באתר, ותהפוך את הלקוחות שכבר רכשנו ללקוחות חוזרים. ישנם הבדלים משמעותיים בין ניהול אתר אינטרנט רגיל לבין ניהול חנות וירטואלית. מרכיבים כגון נוחות ביצוע הקנייה על ידי כרטיס האשראי, אפשרויות המשלוח ואמינות ובטיחות הקנייה הם קריטיים.
  • קידום אתרים הוא חלק בלתי נפרד מתחום המכירות האלקטרוניות. גם בניית חנות וירטואלית צריכה לקחת בחשבון שיקולי קידום אתרים.
  • מערכת תוכן לניהול האתר צריכה לאפשר שליטה מלאה בתוכן ובניהולו.
    ניהול נוח ויעיל הוא מרכיב משמעותי נוסף, במיוחד עבור מי שאינו איש מחשבים בהכשרתו. מערכת ניהול האתר חייבת לאפשר ביצוע פעולות רבות, כגון החלפת והוספת תכנים, שליטה באפשרויות משלוח יצירת קישורים ושליטה באפשרויות המשלוח. מרכיבים אלה מתבררים כקריטיים בניהול השוטף של החנות.

הופכים את החיים לקלים – מערכת ה-Verikal WSM

אחד המרכיבים החשובים ביותר לבניית חנות וירטואלית מוצלחת היא מערכת הפעלה נוחה יעילה ומקצועית, המאפשרת לנו לבצע את מכלול הפעולות הדרושות להרמת חנות וירטואלית איכותית.
מערכת ה-Verikal WSM(WebSite Mnanger), היא מערכת ניהול מתקדמת, שעומדת בתקן W3C של XHTML. המערכת מקלה על מנהל האתר הן בתחום הניהול השוטף של האתר והן בתחום קידומו במנועי החיפוש.
כפי שציינו קודם לכן, יצירת חווית קנייה טובה היא קריטית עבור מסחר אלקטרוני מוצלח. מערכת ה-WSM, מאפשרת לנו לעצב את החנות באופן מקצועי וקל לתפעול, המערכת מאפשרת ליצור מספר בלתי מוגבל של קטגוריות, תת קטגוריות ולהוסיף כמות בלתי מוגבלת של מוצרים ומוצרים נלווים. בעזרת המערכת נוכל להציע מכירות רגילות או מכירות קבוצתיות.

  • איך משלמים? בעזרת המערכת ניתן לשלוט באמצעי התשלום והמשלוח, לבצע סליקה של כרטיסי אשראי, ולשתף פעולה עם אתרים להשוואת מחירים בעזרת אתר מראה XML.
  • אמינות, ושוב פעם אמינות. אף אחד לא ימסור פרטי כרטיס האשראי שלו לחנות וירטואלית, במידה והוא אינו סומך על מנגנוני הביטחון שלה. למערכת ה-WSM יש אפשרות להצפין נתונים רגישים, ולהבטיח את מהימנות תהליך התשלום.
  • ניהול האתר עשוי להפוך מכאב ראש לא קטן למקור מעולה למידע לייעול ולשיפור. הכול תלוי באופי מערכת ההפעלה שלנו. במערכת ה-WSM, קיימות אופציות נוחות לבניית אזור משתמש, הכולל הרשמה, צפייה בהזמנות חוזרות, עדכון פרטים אישיים ועוד. זהו מרכיב שמסייע ביצירת תחושת רצינות ואמינות בעיני הלקוח.
    בנוסף נוכל לקבל סטטיסטיקות מתקדמות, לצפות בפרטי ההזמנות ועדכון הפרטים האישיים. מדובר במידע שעשוי לסייע לנו בתור מנהלי החנות לבחון יחס המבקרים – קונים, ליצור רשימת לקוחות פוטנציאליים, לנתח את קהל הלקוחות שלנו, ולהסיק מסקנות לגבי אסטרטגיית השיווק אופן ניהול האתר.

יש חנות מוצלחת אבל מי שמע עליה?

מערכות הפעלה במציאות התחרותית של תחום השיווק באינטרנט חייבות לאפשר אופציות נוחות לביצוע פעולת קידום. מערכת ה-WSM מכילה אופציות מתקדמות לניהול האתר וקידומו, בעזרת שליטה מלאה על התוכן והתאמתו למילות המפתח הרלוונטיות, בנוסף ניתן לשלוט בקישורים הפנימיים בין דפי האתר. קיימת שליטה מלאה על תגיות מטה כגון דף הכותרת, תיאור הדף ומילות המפתח. שליטה בכתובות ה URL, בכל דף מוצר וקטגוריה באופן עצמאי או אוטומטי (IIS URL Rewrite). כמו כן, תומכת המערכת בתקנים W3C- XHTML ו–CSS.