קוד האתר וחשיבותו

חשיבותו של קוד האתר היא לא רק מול גוגל וכיצד הוא סורק את האתר שלך, יש חשיבות נוספת ועיקרית שהיא זמן טעינת הדף ותרשים זרימה נכון. לקוחות שנכנסים לאתר שלכם רוים לדעת איפה ללחוץ כדי ליצור עימכם קשר.

מספר דגשים לגבי קוד האתר

  1. מערכת ניהול תוכן

    לכל אתר היום צריך להיות מערכת ניהול תוכן. על ידי מערכת ניהול התוכן, כל אחד יכול באופן פשוט להכניס תוכן ללא הפרעה ובלי בעיה, וללא תלות בבוני האתר. מערכות ניהול התוכן היום ידידותיות למשתמש והן מאוד דומות לתוכנת Word, שאותה רובנו יודעים לתפעל. יש לשים לב, לא להרוס את העיצוב כאשר אתם מזינים תכנים לתוך ממשק ניהול, כמו למשל תמונות גדולות מידי שיכולות להרחיב את האתר ולשנות את העיצוב.

  2. מבנה האתר

    יש לשים לב שהלקוח (ביחוד הלקוח הישראלי) מקבל את המוצר עד 3 הקלקות. המידע והקישורים צריכים להיות זמינים למשתמש .בעקבות מחקר שנעשה בארצות הברית ישנו חוק שנקרא "Three click rule", משמעות החוק זה היא שאם אחרי 3 קליקים, הלקוח לא קיבל את המוצר אנחנו עלולים לאבד אותו.

    לדוגמא, נכנסים לאתר שהוא חנות ובוחרים קטגוריה של מוצר, לאחר מכן אנחנו בוחרים תת קטגוריה של המוצר, ולאחר מכן מופיעים המוצרים עצמם. אם תהיה עוד אפשרות בחירה (הקלקה) הלקוח נעשה מבולבל ומתעייף ומעדיף לפרוש מהאתר. לכן הקפידו שלא יהיו יותר מ-3 הקלקות כדי להגיע לעיקר.

  3. חשיבות הכותרות באינטרנט

    מערכות הניהול היום צריכות לתת מענה לניהול כותרות הדפים. כותרות הדפים, הם חלק חשוב באתר, משום שמנועי החיפוש, כמו למשל גוגל, סורקים את הכותרות האלה. כאשר כותבים כותרות נכונות לדפי האתר נוצג בצורה נכונה יותר כאשר יחפשו מילה רלוונטית לעסק שלנו.

    נושא הכותרות באינטרנט נכנס לתגיות META, תגיות אלה נמצאות בראש הדף בקוד האתר, בתוך תגיות אלה קימות תגיות בסדר הבא:

    Title – כותרת הדף באינטרנט.
    Description – תיאור הדף, 2-3 שורות שמופיעות מתחת לכותרת, כאשר אתם מחפשים מילה מסויימת במנועי החיפוש.
    Key words- מילות מפתח שמאפיינות את הדף בו אנו נמצאים.

  4. מתן "תגיות" בשפת הHTML

    בחיפוש בגוגל יש חשיבות מאוד גדולה לתגיות, גוגל מניח שככל שההדגשה יותר גדול ככה הנושא חשוב יותר, כמובן שיש לעשות זאת חכם.
    להלן תגיות לדוגמא, באתר נצרף תגית הנראית כך:

    <h1> – בתגית זו נשתמש כאשר אנחנו רוצים להדגיש את הנושא החשוב ביותר. כמו למשל בעיתון, <h1> היא הכותרת הראשית.
    <h2> – היא כמו <h1> אך משמשת ככותרת משנה – עדיין חשובה אך ברמה פחותה מהכותרת הראשית.
    <strong> – נשתמש על מנת לתייג מילות מפתח המופיעות בתוך הדף, במטרה לעזור לגוגל להבחין במילת מפתח שחשובה ורלוונטית לקידום האתר.

בין אם הינך לקוח המקדם את האתר ב"ויביט" ובין אם רק בנית את האתר בחברתנו, אנו מקווים שלמדת משהו מסודות תכנות אתר המקודם בגוגל באופן היעיל ביותר.