עיצוב אתר ומשמעויותיו השונות

למה יש לשים לב בבחינת עיצוב אתר?

רושם ראשוני

רושם ראשוני מהווה את אחד המרכיבים שיש לשים עליהם דגש כאשר בונים אתר. על מנת לגרום ללקוח פוטנציאלי להישאר באתר צריכים להקפיד שהאתר יהיה ידידותי למשתמש ונוח לשימוש. כמובן שרושם ויזואלי הוא סובייקטיבי לכל גולש בנפרד, אבל נוכל להקפיד על כך שהאתר לא יראה מסורבל מידי לגולשים.

עומס יתר

יש לשים דגש על האתר שלא יראה עמוס מידי, מצב שעלול לגרום ללקוח לא למצוא את אשר הוא מחפש ולנטוש את האתר. הגולשים אוהבים למצוא מהר את אשר הם מחפשים.

פרטי יצירת קשר בולטים

כאשר לקוח מעוניין ליצור עמך קשר, פרטי יצירת הקשר צריכים להיות בולטים לעין. הטלפון או טופס צור קשר צריכים להיות זמינים ללקוח על מנת שלא ינטוש את האתר.

צבעים

מומלץ לא להשתמש ביותר מידי צבעים העלולים לבלבל את הגולש וליצור אצלו חוסר מיקוד. על כן יש להתמקד בכמה צבעים עקביים.

בהירות הטקסט

חשוב שהטקסט יהיה קריא בפני כולם. ישנם פונטים אשר לא נקראים בכל המחשבים ולכן מומלץ לא להשתמש בהם. הפונטים הבסיסיים שקיימים ברוב המחשבים הם Ariel, Tahoma ולכן מומלץ להשתמש בהם.

נקודה נוספת היא שיש לשים לב שגודל הפונט בטקסט, בכותרות ראשיות ובכותרות משתנה יהיה עקבי בכל האתר. אותיות גדולות מידי משדרות תדמית לא רצינית ואף ילדותית, ואותיות קטנות מידי עלולות להקשות על חלק מהלקוחות הקיימים והפוטנציאלים.

תנועתיות באתר

הכוונ לבאנרים ותמונות עם תנועה. מומלץ להקפיד שלא תהיינה תנועות מקבילות, כלומר שיהיה איזור אחד של תנועה ולא מספר איזורים כאלה. יתר תנועתיות באתר עלול לבלבל את הגולש. העין נמשכת לתנועה וברגע שיש מספר מוקדים, הגולש לא ידע לאן להסתכל.