איפיון אתר

איפיון אתר, מה זה?

עוד לפני שמתחילים את עיצוב האתר ובניית האתר יש לתת אפיון מדוייק לאתר.

זהו שלב חשוב ביותר כי הוא מהווה את יסודות הבניין, ללא האיפיון לא תוכל לבנות בניין תקין שלא יקרוס.

בשלב איפיון האתר השאלות הראשונות שיש לתת עליהן מענה הם:

  • מהי מהות האתר?
  • מהם מטרותיו?
  • לאיזה קהל יעד האתר צריך לפנות?
  • מה הציפיות מהאתר?
אפיון אתר טרם בניית האתר

שלב שני

לאחר שענינו על השאלות הללו – נשרטט את מבנה האתר, מעין מפת אתר ראשונית, בה נציין מהם הקטגוריות הראשיות, מה יופיע בדף הראשי ומה יופיע בדפים פנימיים.

במפגש זה הלקוח מונה מה הם הדרישות שלו מהאתר ומה הוא מבקש להציג בו. הלקוח כבעל מקצוע לתחומו יכול לתת המון דגשים לדברים שיובלטו באתר ולדברים הטפלים יותר. מה חשוב להדגיש מבחינה שיווקית ועסקית, מה הם יתרונותיו על פני מתחרים ואם יש ענף שהוא רוצה להתרחב בו, זה הזמן לצוד תנועה של לקוחות רלוונטיים לאתר העסקי שלך.

לאחר ששוחחנו עם הלקוח לגבי דרישותיו מאתר החברה שלו, יש לבצע סקר שוק מה המתחרים מציגים בפני הלקוחות והאם זה רלוונטי לתחום העיסוק של הלקוח.

השלב הסופי באפיון אתר

אחרי שעברנו את השלבים הראשונים של אפיון האתר, בונים אתר בגרסה ראשונה, ומציגים ללקוח על מנת שייתן את התרשמותו, לגבי תצוגת האתר.
לאחר שהלקוח נתן את הפידבקים שלו, עוברים לסבב תיקונים ראשון באתר על פי הנחיית הלקוח מול המתכנת. תהליך אפיון האתר למעשה מתבצע עד לאישורו הסופי של הלקוח מהאתר ותחילת העבודה שלו בתוך האתר. אתרים כל הזמן עוברים שיפורים, עדכונים, הוספת תוכן וכך סוללים את התקדמותם בדירוג מנועי החיפוש.

אפיון אתר על ידי וי ביט, חברה לפיתוח תוכנה ואינטרנט

ויביט כבר 13 שנים מתמחה בפיתוח תוכנות ואינטרנט לעסקים קטנים בינוניים וגדולים ויודעת להתאים את האתר לעסק תוך כדי התמקדות בנישות שיווקיות שיניבו את התפוקה הרצויה לעסק.