כבר משנות התשעים האינטרנט הפך לאמצעי התקשורת המוביל ביותר בעולם. בעקבות השימוש הנרחב באינטרנט ,התווספו שיטות חדשות לקידום העסק על ידי מנועי החיפוש. מטרת השיטות הללו היא להעלות את האתר במנועי חיפוש ולהגביר את מספר הכניסות של הגולשים לאתר.
ככל שהאתר מדורג במנועי החיפוש במקום גבוה יותר כך יש סיכוי גבוהה יותר לתנועה גדולה יותר באתר. גוגל הינו אחד ממנועי החיפוש הגדולים והוא מכתיב את הטון, בשל מספר הגולשים הרב שמשתמש בו.
את הקידום יש לבצע בתוך האתר ובגורמים חיצוניים לאתר.
בתוך האתר עלינו לעשות קידום ראשוני בו נעדכן כותרת לעמוד, מילות המפתח ותיאור – מאפיינים אלו עוזרים לנו לקידום ראשוני וממקדים עבור לקוחותינו מה השירות אותו אנו נותנים.
כותרת העמוד – היא הכותרת שניתנת לעמוד בראש הדף.
מילות מפתח מהוות חלק נסתר מאחורי האתר, אותו, מנוע החיפוש קורא אך הגולש לא רואה. כאשר מנוע החיפוש קורא את מילות המפתח האלה הוא יודע להפנות את הדפים.
תיאור עלינו לרשום 2-3 משפטים שיציגו את האתר כאשר מחפשים אותנו באחד ממנועי החיפוש.
לדוגמא כאשר מחפשים בגוגל בניית אתרים.
הופעה בתוצאות חיפוש בגוגל
הופעה בתוצאות חיפוש בגוגל
קידום בגורמים חיצוניים מתבצע ב-2 צורות קידום : קידום אורגני וקידום ממומן , אין סתירה בין שני השיטות, הן משלימות אחת את השנייה.

קידום ממומן

שיטה בה האתר מופיע במקומות בולטים בתוצאות מנועי החיפוש, זאת על ידי תשלום למנוע החיפוש. ברוב מנועי החיפוש הפרסום מופיע בתחילת העמוד ובצד ימין.

הופעה בתוצאות חיפוש בגוגל
קידום ממומן בגוגל
הופעה בתוצאות חיפוש ביאהו
הופעה בתוצאות חיפוש וואלה
 

קידום אתרים אורגני

מופיע מתחת לקידום ממומן ולא תלוי קליקים.
קידום אתרים אורגני בגוגל
קידום אתרים אורגני בגוגל
 
קידום אורגני תלוי בכמה פרמטרים עיקריים:
 
  • מבנה נכון של האתר – קוד האתר מותאם לגוגל (title,description,keywords)
  • החלפת קישורים עם אתרים "ברי סמכה" שיפנו לאתר שלכם
  • "תוכן הוא מלך" – הרבה תוכן בנושא בו אתם רצים לקדם.
  • עיצוב נכון שמשאיר את הגולש בתוך האתר ובעל ניווט קל.
 

מה ההבדל בין קידום אורגני לקידום ממומן?

אז מה בעצם ההבדל בין השיטות? ההבדל העיקרי הוא המחיר. בקידום הממומן משלמים עבור כל קליק למודעה (מחיר הקליק תלוי בתחרות שיש במילת חיפוש המבוקשת). בקידום אורגני לעומת זאת לא משלמים על ההקלקות, ההקלקה היא חינם. התשלום הוא עבור העבודה שנעשית כדי לקדם את האתר לדרוג גבוה במנועי החיפוש.

בשתי השיטות צריך לאתר את מילות החיפוש הרלוונטיות אותם אנו רוצים לקדם, בהתאם לתחרות הקיימת על מילות החיפוש.
שתי השיטות מצריכות עבודה קשה באיתור מילות המפתח לשם רכישת מושגים (קידום ממומן) ואופטימיזציה (קידום אורגני). יצירתיות בבחירת מושגים לרכישה (קידום ממומן) וקידוד שונה לכל עמוד באתר (קידום אורגני) הן המפתח לתוצאות הטובות ביותר. בשתי הדרכים עליכם להתאים את הכותרות לשאילתות המבוקשות במנועי החיפוש ולנסות לאפיין את דרישות הגולשים.
בקידום ממומן, ככל שתשלם יותר עבור מילת המפתח, כך נקבל ציון איכות גבוה יותר והמודעה תפורסם במיקום גבוהה יותר. בקידום אורגני, לעומת זאת, התהליך איטי יותר. בשלבים הראשונים האתר מקדם ממיקומו הנוכחי לדפים המקודמים יותר. השקעה זו, משתלמת לטווח הארוך.
בקידום ממומן ברגע שמפסיקים את פרסום המודעה, היא לא תופיע יותר. בקידום אורגני ייקח זמן עד שהמודעה תחזור לדפים המרוחקים יותר.