חשיבות הרשתות החברתיות בקידום אתרים

כיום כל עסק שמכבד את עצמו מתעניין בנושא של שיווק באינטרנט. שיווק עסקים או קידומם ברשת האינטרנט הפך למאוד פופולארי בשנים האחרונות בקרב עסקים מכל הסוגים והמינים בארץ. עסקים רבים בוחרים לשווק את הסחורה שלהם או את המותג שלהם ברשת מתוך מחשבה נכונה שכך הם יגדילו את כמות הרווחים והלקוחות שלהם.

אך מה בעצם נכלל בתחום הרחב כל כך של קידום עסקים ברשת? קידום אתרים ברשת נחלק לשני סוגי קידום עיקריים: קידום בגוגל וקידום ברשתות החברתיות. יש אתרים שונים של רשתות חברתיות כמו פייסבוק, גוגל+, טוויטר או פינטרסט. המשותף לכל הרשתות הללו הוא החשיפה הרבה שהן מביאות לעסקים ולאתרים.

על הקשר בין קידום אתרים בגוגל וקידום אתרים בפייסבוק

כאשר מדברים על קידום אתרים מדברים בדרך כלל על קידום אתרים בגוגל. גוגל הוא מנוע החיפוש הגדול ביותר שקיים כיום בכל רחבי העולם. הקידום בגוגל (וקידום בכלל) נחלק לשני סוגי קידום: קידום אורגני וקידום ממומן (קידום בו קונים מודעות פרסום). בשנים האחרונות נוסף לקידום בגוגל תחום קידום נוסף חשוב לא פחות – קידום עסקים ואתרים ברשת החברתית פייסבוק.

פייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה ביותר והמשפיעה ביותר בעולם. עסק אשר רוצה לקדם את האתר שלו בגוגל חייב לקדם אותו גם בפייסבוק. הקידום בפייסבוק יכול להיות ממומן והוא יכול להיות גם אורגני (למרות שזה פחות מומלץ ונפוץ). ניתן לפרסם עסקים בפייסבוק על ידי פרסום של פוסטים בפייסבוק. פעולה זו תסייע גם בקידום האורגני של האתר בגוגל.

למה חשוב מבחינת הקידום של כל עסק שתהיה לו נוכחות ברשתות החברתיות?

מבחינת הקידום של כל עסק חשוב שתהיה לו נוכחות ברשתות החברתיות. עסק שיש לו נוכחות ברשתות החברתיות הוא עסק שהציבור מודע אליו יותר. למעשה לנוכחות ברשתות החברתיות יש תפקיד כפול: היא יכולה לשמש מקור לקישורים חיצוניים לאתר העסק והיא יכולה לסייע בקידום הוויראלי או האורגני של בית העסק.

כיום, לא ניתן לקדם עסקים בלי לקדם אותם בו זמנית גם בגוגל וגם ברשתות החברתיות (במיוחד פייסבוק). החשיבות הרבה של הרשתות החברתיות היא בכך שהרשתות מניעות את ציבור הלקוחות או הקונים לפעולה והן יכולות להיות דרך טובה לעסקים רבים לצמוח ולהגדיל את תחום הפעילות שלהם. קידום זה איכותי מאוד והוא יכול לאפשר לכל עסק להתחיל להרוויח יותר תוך קצר יחסית.