אתר רספונסיבי – האם כדאי?

מהו אתר רספונסיבי?

אתר רספונסיבי הינו אתר בעל גמישות, אשר מתאים עצמו באופן אוטומטי למסכים מכל סוג וגודל, כמו מסכי מחשב, מסכי אייפוד ומסכי סמארטפונים. ובמילים אחרות – אתר רספונסיבי חוסך את הצורך בבניית אתר מותאם לכל מסך בפני עצמו. בכל הנוגע לקידום אתרים, מקובל להאמין כי אתרים רספונסיביים מקודמים באופן טוב יותר בגוגל, ואף חסכוניים.

הבעייתיות של אתר רספונסיבי

שלא תטעו לרגע לחשוב כי העניינים פשוטים כל כך כפי שהם נראים ממבט ראשון, ואל תמהרו להיסחף עם כל טרנד חולף. יתכן שבסופו של תהליך תחליטו ללכת על אתר רספונסיבי ותיהנו ממעלותיו, אך אל תסגרו על אתר רספונסיבי, לפני שתשקלו זאת היטב. הבעיה העיקרית של אתר רספונסיבי נעוצה בעובדה שמערכת גוגל מייחסת חשיבות רבה למהירות הטעינה של עמודים באתר. כרגע, מהירות האינטרנט של רשתות הסלולר איננה משתווה למהירות של רשתות האינטרנט הביתי, כך שאתר סלולרי זקוק להתאמה ספציפית, על מנת שייטען במהירות האופטימלית ויספק חוויית שימוש מתאימה. ההתאמה של האתר הרספונסיבי איננה נעשית באמצעות קוד, ועל כן בפועל אתר מסוג זה איננו מותאם מובייל. בדרך כלל, הקוד של אתר רספונסיבי הינו עמוס, ומשליך באופן ישיר על מהירות הטעינה של העמודים באתר. ואם כבר מדברים על חיסכון, חשוב לדעת כי עיצוב ופיתוח של אתר המותאם למובייל, יעלו לכם פחות מעיצוב ופיתוח של אתר רספונסיבי.

אז רספונסיבי – כן או לא?

האופנתיות המרובה של אתר רספונסיבי איננה משוללת כל הצדקה, וכאשר הוא מתאים מבחינה מקצועית, כמו באתרים מסוימים שהעיצוב שלהם מינימליסטי ומינון האלמנטים העיצוביים בהם שואף לאפס, הוא מומלץ. אך אם האתר שלכם איננו אנמי וחסר עיצוב, ואם אתם מחפשים אתר מותאם מובייל שיעשה את הרושם הרצוי על מערכת גוגל ועל הגולשים, עיצוב רספונסיבי הוא לא הפתרון הדרוש לכם.