בניית אתרים – צעד אחרי צעד

בניית אתרים לעסקים

שיווק עסקים כבר עבר לאינטרנט. אנשים רבים רוכשים מוצרים ושירותים ישירות מאתרי האינטרנט השונים, וכל האחרים עושים בדיקות מקיפות והשוואות מחירים באינטרנט גם אם הם בסופו של דבר יוצאים לחנויות או לאולמות התצוגה. שירותים כמו ביטוח, טיסות ותיירות, הכרויות, קורסים מסוגים שונים וכדומה כבר מזמן עברו לאינטרנט וכך לגבי תחומים רבים אחרים. לפיכך, כל עסק חייב שיהיה לו אתר באינטרנט ושידעו עליו ברשת. אם אתם עומדים לפתוח אתר ולהעלות אותו לרשת חשוב להכיר את השלבים החשובים והבסיסיים של בניית אתרים כדי שתדעו בפני מה אתם עומדים.

בניית אתרים שלבי ההכנה: הגדרת האתר וייעודו

כמו בכל תחום, הצעד הראשון שעליכם לעשות הוא להגדיר מה ייעודו של האתר. בהגדרה זו מתייחסים לסוג האתר הרצוי, תכניו העיקריים, ייחודו למול אתרים דומים, קהל היעד של האתר וכדומה. ישנם סוגים שונים של אתרים ובנייתם מתייחסת לכל סוג בצורה שונה. יש הזקוקים לאתר תדמית ומיתוג העסק, אחרים זקוקים לאתר מכירות און ליין, יש אתרים למידע בלבד ויש אתרים שמארגנים אתרים אחרים ברשת בצורות שונות. רשימת התפוצה של העסק יכול ללמד רבות אודות קהל היעד ועל מרכיבי האפיון של בניית האתר. כמו כן מומלץ לבדוק כיצד נעשתה בניית אתרים מתחרים.

אחסון אתרים ובחירת דומיין

הצעד הבא הוא בחירת דומיין ושם לאתר. מדובר על כתובת האתר שתופיע במקומות שונים בסיומות בין-לאומיות או מקומיות. מומלץ לבחור שם קליט וקל לזכירה הקשור לתחום העסק שלכם ושיהיה שכיח במנועי החיפוש השונים. לאחר בדיקת השם יש לברר כי הוא לא תפוס ואת זה ניתן לעשות באתר איגוד האינטרנט הישראלי. את השם תוכלו לרכוש מספק המורשה לשם כך. בנוסף, יש לבחור חברת איחסון אתרים שתאחסן את האתר שלכם בשרתי מחשב חיצוניים כאשר התשלום מותנה בגודל האתר ובכמות הפעילות והתנועה בו. יש לשקול אחסון אתרים בחו"ל או בעזרת חברות מקומיות בארץ.

בניית אתרים ועיצובם

הצעד הבא הוא בניית האתר ועיצובו. ניתן לעשות בניית אתרים לבד על ידי הכוונה של אנשי מקצוע שונים, אבל אם מדובר באתר מורכב שצריך להיראות מקצועי ואמין מוטב להיעזר בחברה מקצועית המתמחה בבניית אתרים שתדע להתאים את האתר ועיצובו לצרכים שלכם בדיוק. לאתרים שונים יש דרישות טכניות שונות שיש לקחת אותן בחשבון בעת התכנון ולאלה יש דרישות תחזוקה מסויימות שתוכלו לקבל אותן כחבילה יחד עם בניית אתרים.

קידום אתרים

בניית אתרים ללא קידומם ברשת היא כמו פתיחת חנות בלי לעשות לה פרסום ויחסי ציבור. האתר שלכם יכול להיראות מעולה, אבל אם הגולשים אל ידעו על קיומו הם לא יגיעו אליו ואתם תשארו בלי לקוחות ובלי הכנסות. קידום האתר נעשה על ידי קידום אורגני במנועי החיפוש תוך התחשבות בפרמטרים שיקדמו את האתר בדפי החיפוש הרלוונטים ובאמצעות פרסום במנועי החיפוש במקומות הנכונים.